DVD-tartó henger újrahasznosítva óceán témával

Elég sok CD ill. DVD tartó hengert felhalmoztam az évek során. Előbb azokban tároltam a DVD lemezeket, de mivel egy 50 db-os hengerben elég nehéz átlátni a tartalmat, előbb utóbb tárolókat kellett beszerezni. Viszont a hengereket sajnáltam kidobni, csak rakosgattam ide-oda. A minap a nagylányom rajzolt, és a színes ceruzái szokás szerint kiborultak a szabvány ceruzatartóból. Nem is zsúfoltam újra bele őket, egy DVD-henger épp kéznél volt, abba szedtem bele, és meglepődtem, milyen stabilan megáll, ráadásul nagyon sok íróeszköz belefér. Na, innen az ötlet, hogy készítek neki egy ceruzatartót, mert a polcon elég furán nézett ki a hengerbe bedobált ceruza-halmaz.
A gyors és egyszerű megoldásokat kedvelem, ezért a filc borítás mellett döntöttem. Már csak valami jó kis témát vagy mintát kellett kitalálnom, ami inkább sötétebb színű, hogy kevésbé koszolódjon, kevésbé legyen kihívás ráfirkálás szempontjából. :) Mivel elég sok kék filcem van, ezért valamilyen tenger/óceán témájúra gondoltam.

Amire szükségünk lesz:

-olló, tű, cérna, filctoll, grafitceruza
-kétoldalas ragasztó
-hobbi ragasztó vagy pillanatragasztó
-kék filc, és többféle tetszőleges színű filcdarab, karton vagy dekorgumi
-gyöngy, félgyöngy vagy flitter, esetleg mozgószemek
-50 db-os DVD tartó henger


Az elkészítés menete:

Amikor elkezdtem írni ezt a bejegyzést, akkor gyorsan akartam elkészülni, de találtam homokszínű flittert, és elvesztem a részletekben. Elkezdtem flitterekkel, gyöngyökkel kivarrni a filcet, ami sok időt elvett. Helyette akár folyékony gyönggyel, vagy ragasztott flitterekkel is díszíthettem volna, de azt hiszem, megérte rászánni az időt. :)
Menet közben folyamatosan haladva vágtam ki filcből a formákat. Felesleges sablont használni,  mert egyszerűen kivágható formákról van szó. Ha mégis szeretne valaki, akkor a képek között találhat azt is.

  • Először méretre vágjuk a kék filcünket. Én végig gurítottam a hengert rajta, grafittal jelöltem a vágás helyét, majd egy vonalzóval egyenes vonallal kötöttem össze a jelölt pontokat. Mindig figyeljünk, hogy pontosan illesszük a henger széléhez az anyagunk szélét, hogy egyenes legyen. Ahol a hengerünket körbeéri, ott bejelöljük, de én nem vágtam le még, ha esetleg a varrás kicsit beráncolná, nehogy túl rövid legyen, és ne zárja körbe a hengert.
  • Az alapunk megvan. Egyszerű megoldás lett volna, ha barnás filcből egy hullámos csíkot ragasztok az aljára, előbb így is terveztem, de itt jöttek a képbe a flitterek, és elkezdtem felvarrni őket. Ehhez gyöngyfűtőtűt használtam, mert a flittereket 1-1 szem irrizáló-áttetsző gyöngy tartja a helyén. Én tört fehér  homokszín (többféle méret) és 1-2 ezüst flittert használtam, a korallhoz pedig cikláment. Közben nemcsak alulra, hanem a felsőbb részekre is felvarrtam néhány szem áttetsző illetve kék színű gyöngyszemet, 1-2 flittert, illetve egy feltörő buborékhalmazt gyöngyökből és flitterekből.


  • Nem varrtam az anyag teljes hosszát végig, a végén kihagytam pár centimétert ahová a növények kerülnek, amik takarják az illesztést. Körbevettem a hengeren az anyagot, és most vágtam pontosan méretre, olyan hosszúra, hogy pontosan körbeérje a hengert. Még nem ragasztottam fel.

  • Elkezdtem "benépesíteni" az óceánt. Elővettem a filceimet, kiválasztottam a megfelelő színeket. Jó, ha a kisebb darabokat sem dobjuk ki, mert most pl. én a növényekhez és apró állatokhoz olyan darabokat használtam, amik "hullók" voltak egy előző munkánál, különben nem lett volna ennyiféle zöldem. Nem használtam sablont, elő se rajzoltam, csak vágtam, ahogy a darabok engedték. Arra ügyeljünk, hogy sehol ne vágjuk túl keskenyre (1-2 mm) a filcet, mert elszakad - szegény medúzám csápjai bánják... Az elkészült alapján rajzoltam sablont, nem vagyok egy tehetség, de talán segíthet.


  • Ha kivágtuk a formákat, nagyjából elrendeztük az alapon, kezdődhet a rögzítés. Az egyszerűbb út a ragasztás, de vigyáznunk kell, nehogy túlfollyon, összemaszatolja a filcet. Én gyöngyökkel rögzítettem a formákat. Az állatkákat a fekete gyöngyből készült szemük, a növényeket pedig a véletlenszerűen felvarrt zöld és áttetsző gyöngyök rögzítik. A mozgószemeket ragasztással rögzíthetjük, de én végül kihagytam. A formákat egymást átfedve erősítsük fel, így térbeli hatást kapunk.


  • A széleknél varrjuk a formákat úgy, hogy kilógjanak a képből, ezek fogják elvonni a figyelmet az illesztésről. A hátulján a cérnát néhol ragasztóval rögzítettem.

  • Bevontam a hengert kétoldalas ragasztószalaggal, majd óvatosan rásimítottam a palástot. Ügyeljünk a szélek pontos illesztésére, nehogy valahol ferdén ragasszunk! Itt derült ki, hogy milyen jó, hogy a varrást választottam a ragasztás helyett, mert még inkább erősítette a térbeli hatást, hisz a hengerre simuló felületből így kiemelkednek a formák. Ahol esetleg nagyon eláll a forma, kevés pillanatragasztóval rögzíthetjük.





Ez jó nagy helyet biztosít a ceruzáknak, és végre stabilan megáll a tartó. Sok sikert az elkészítéshez! :)







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY