Jelmezek - Sütiszörny

A nagy farsangi készületben azt nem osztottam meg végül, hogy mi is lett a nagy kékségből, aminek a képét itt láthatjátok. Végül az amerika kapitányos lencse nem került felhasználásra, mert módosultak időközben az igények, de elkészült a három jelmez. Fázisfotók nincsenek mindegyikhez, de nagyjából igyekszem úgy leírni, hogy képek nélkül is megvalósíthatóak legyenek. Ha kérdés van, akár itt kommentben, akár a Facebookon szívesen segítek. 

Szóval a sok kékből nem műszempillás Amerika Kapitány, hanem Sütiszörny lett, aki az én nagy kedvencem. :D 
Képtalálat a következőre: „cookie monster”

Igyekeztem lányosra venni a figurát, ezért is volt szükség a műszempillákra. A jelmezhez vettem kínai boltban egy megfelelő árnyalatú pólót, fekete és kék színű filc anyagokat, kb. 4 cm átmérőjű hungarocell gömböt (2 db-ot), sárga, csillámos fehér és csillámos fekete dekorgumit, valamint  kék és "sütiszörnykék" tüllt és szalagot, néhány kék tollat. Itthon volt egy régi hajráf alap, amit felhasználtam, illetve egy nápolyis műanyag vödör, gumi a szoknya derekához, sötétkék leggings (ilyen sütiszörnyes kéket nem kaptam leggingsből és harisnyából sem, sajnos). 
Egyelőre egyben az egészről nem találtam képet, de részletekben megvan minegyik darab. Hogy a jelmez sütiszörnyesebb legyen, sütöttem egy adag amerikai csokis kekszet, Stahl Judit receptje, még a kezdetekről, amikor a saját konyhájában főzött.

A jelmezhez ötleteket a Pinterestről gyűjtöttem, jó lett volna sűrűbb tüllszoknya, de oda kellett figyelnem a költséghatékonyságra is, így nem vettem, csak amennyit muszáj volt, azt hiszem 1-1 métert összesen.

A hajráfot beborítottam kék tollakkal, hogy jó bozontos legyen, arra ragasztópisztollyal ragasztottam a hungarocell golyókat, majd alkoholos filccel rajzoltam rá szemgolyót és felragasztottam a szempillákat. Talán szőrme alap jobb lett volna, de azt nem találtam megfelelő színben, elég hosszú szálakkal. Végül még egy masnit is ragasztottam rá, hogy még lányosabb legyen. 






A nápolyis dobozt beborítottam kék filccel. Nem a hobbiboltban szokásos A/a-es méretet használtam, hanem azt, amit méterre lehet venni, 50cm-es szélességben. Ragasztópisztollyal rögzítettem a vödörre. Kerestem egy sablonnak használható Sütiszörny képet, amit kinyomtattam. A szemeket és a szájat a fehér illetve illetve fekete csillámos dekorgumiból vágtam ki, majd a dobozra ragasztottam. 





A doboz belsejét alufóliával béleltük ki, abba kerültek a sütik, és nem látszott ki a piros belső sem. 

A pólóra szintén a fenti sablon alapján készült az arc, csak ott filcet használtam a csillámos dekorgumi helyett, mert tartottam tőle, hogy ha leül, vagy mozog, a dekorgumi elhajlik és deformált marad. 


A keksz formákat a gyerekek vágták ki sárga dekorgumiból, filccel kerültek rá csokipöttyök. Nem a legjobb megoldás lett, de sajnos az idő rövidsége miatt nem nagyon volt lehetőség megfelelő színeket keresgélni. Ha most csinálnám, filcből varrnám és különböző méretű sötétbarna gyöngyökkel pöttyözném. 
A szoknya méreteire már nem emlékszem, de azt hiszem, hogy az anyag 140cm-e hossza mentén vágtam 10-15 cm-es csíkokra, és az Angelina Ballerinánál használt technikával csomóztam a gumira. Azért lett kétféle kék, mert nem kaptam a világosabb kékhez közel álló színben leggingset, csak sötétkékben, így a sötétkék tüll becsempészésével kötöttem össze az árnyalatokat. Egészében cuki kis jelmez lett, ha találok képet, még csatolom.

Ééés végül, a recept: 

Stahl Judit-féle csupa csoki keksz

30dkg finomlisz
fél teáskanál szódabikarbóna
fél teáskanál sütőpor
20dkg puha vaj
20dkg kristálycukor
10dkg barnacukor
1 tojás
20dkg aprított étcsoki

A kétféle cukrot az olvasztott vajjal és a tojással géppel összedolgozzuk, ezután jöhet bele a sütőporos-szódabikarbónás liszt és a csokidarabkák. Fél órát hűtöben pihentetjük, majd diónyi gömböket gyúrunk, sütőpapírra helyezzuk, jó nagy távolságokat hagyva, mert megnő, egy pohár aljával kilapítjuk. 180 fokos sütőben 10-12 percig sütjük. Annyira piha, hogy a papírról csak kihűlve tudjuk leszedni. Nagyon finom, arra kell vigyázni, hogy ne süljön túl, mert akkor kiszárad, de úgy is finom, csak picit kemény. Jó sütögetést & kreatívkodást!  


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY