Amire még szükségünk lehet...

Már említettem a gyöngy típusokat, valamint azt, hogy mire fűzhetünk. Azonban eddig nem említettem, hogy igyekezzünk NIKKELMENTES vagy rhodiumos alapanyagokat beszerezni. Ezt a fémallergiásak is nyugodtan viselhetik, panaszmentesen.

Ha szeretnénk alapokat, szerelőpálcákat használni, mindenképp szükségünk lesz egy oldalvágóra, illetve kúpos fogóra. Az előbbivel méretre vághatjuk a sodronyt, illetve drótokat, fémalkatrészeket. A kúpos fogó (a képen) pedig lehetővé teszi, hogy szépe karikába hajtva zárjuk le a gyöngyöket.
Szerelékeket többféle színben kaphatunk: fekete, nikkel, arany, ezüst, réz, bronz, rhodium, stb. Én aranyat egyáltalán nem használok, leginkább ezüst színű szerelékeim vannak, mert azt a legkönnyebb beszerezni, és biztos, hogy azonos szín lesz. Bronz és bronz között sajnos előfordul színkülönbség, valamint a réz és bronz sem feltétlenül illik össze. Ráadásul az ezüsttel tudjuk használni a tibeti ezüst fityegőket, közteseket is.

Szerelőpálcák



A képen látható kétféle szerelőpálcát használom, a hurkos végű neve szemes pálca, a korongosé pedig talpas pálca. A kép nem adja vissza a színeket, de az első fekete, a második ezüst, a harmadik bronz, a maradék szintén ezüst színű. Látható, hogy hosszuk is változó. Oldalvágóval méretre vághatók. 

Kapcsok



Sokféle kapocs létezik, de én csak ezeket használom. Elől a halkapocs látható, melyből létezik két ill. háromsoros verzió is (azokon nem 1, hanem 2 ill. 3 karika van a végén). Én erre az egy karikára is szoktam 2 ill. 3 sort fűzni, teljesen jól tartja. Szerintem dekoratív, különleges, viszont a művünk hossza így fix. A következő a delfinkapocs, amiből többféle méretet kaphatunk. Én a legkisebbet szoktam venni (12 mm), ami karkötőn sem túl nagy. Eddig még megtartott mindent. Előnye, hogy lánchosszabítóval akár 5-7 cm hosszúságot adhat a munkáknak, ami mondjuk egy karkötőnél nagy előny, hogy vékony vagy vastag csuklón is jól mutasson, vagy épp nyakláncnál a ruhánk dekoltázsához igazíthatjuk a méretet. Az utolsó kettő mágneskapocs. Ebből is van többféle méret és forma, többsoros verzió. Én ezt leginkább a gyerekékszerekhez használom, mert sodronnyal együtt jó erős (nem szakad el, mint a gumi, nem gurul szét a gyöngy, a gyerek nem tudja elrágni, a gyöngyöt bekapni), viszont ha beakad - szétnyílik, nem okoz sérülést mint mondjuk egy erősebb damil. Itt szintén csak fix hosszban gondolkodhatunk, és beakadáskor könnyeben kinyílik, de azért erősen képes tartani is. Viszont üveggyöngyöket ez az apró méret nem bír el (nagyobbal még nem volt dolgom, de biztos erősebb). Valamint pacemakereseknek nem ajánlott a viselete. 

Egyéb szerelékek


Itt látható a delfinkapoccsal alkalmazandó lánchosszabbító, amiből szintén többféle létezik, de akár ékszerláncból (ami méterre kapható) magunk is vághatjuk. Szerelőkarikára is szükségünk lehet, ebből is több méret van, én a legkisebb 5 mm-est használom. A kis pötty stopper, amivel a sodronyunkat zárhatjuk fogó segítségével összenyomva. Ebből is több változat, méret kapható Ez a legkisebb, nekem ilyen van. 


Itt sorban előbb bőrvégzárót (ezzel zárhatjuk le a bőr, vagy viaszolt szál végeit, így rakhatunk rá kapcsot), medáltartót (az átfúrt medálba csak fogóval belehajtjuk), csomófogót (elrejti a damilunk vagy sodronyunk lezárt végét, kapcsot rakhatunk rá) és néhány tibeti ezüst köztest (itt a lepkék - gyöngyként felfűzhető fémalkatrész a köztes), fityegőt (Eiffel torony) és pandora gyöngyöt( itt az alma, nagy lyukkal ellátott gyöngy) 


Fülbevaló alapok


Na, itt aztán nagy a választék, én elég keveset használok. Az első ragasztható bedugós alap, alul a kis karikára még akaszthatunk is valamit, ez 6 mm átmérőjű, de láttam már 3-12 mm között igen sokfélét. Ez tehát hivatalosan 6 mm-es bedugós vagy tányéros továbbépíthető alap. :) Mellette 4 mm-es bedugós alap. Középen a kétféle fülbevaló hát látható. A felső virág alakú szilikonos hátsó (van harang alakú is, de a virág szebb), előnye, hogy könnyen lejön, nem akad be, mint a fém, nem allergizál, továbbá az akasztós alapra is rakhatjuk, és megakadályozza, hogy kicsússzon a fülünkből a fülbevalónk.
Alatta fém alap van, amit én nem nagyon szeretek, nehezen mozog a fülbevalón, a ragasztott füliknél egyáltalán nem javaslom. Jobb szélen felül akasztós alap van, az alsó hurokra építhetjük tovább fityegővel, gyöngyökkel, vagy épp az alatta látható karika alappal


A további bejegyzésekben igyekszem majd folyamatosan, bizonyos darabokon keresztül bemutatni, hogy mit hogyan használhatunk. 

Hamarosan... :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY