Variációk egy témára: március 15. II.

Újfent kokárda. Amit többnyire kabáton viselünk, és azt levetve oda a nemzeti díszünk. Erre lehet megoldás egy-egy szép nemzeti szín ékszer, bross. Mivel én "lányos" ékszerekben gondolkodom, ezért a férfiaknak nem tudok ötlettel szolgálni. Viszont nők esetében néhány szem gyöngyből is elkészíthető egy-egy mutatós ékszer, amit kokárda helyett vagy mellett viselhetünk.
Nemzeti ünnep lévén piros-fehér-zöld gyöngyökre lesz szükségünk. Nekem többféle is van belőlük, de egy-egy csomag tekla gyöngyből, vagy néhány szem üveggyöngyből is sokat ki lehet hozni. Használhatunk továbbá szalagokat, valamint filcet - és persze sok mást is.

Akinek valamelyik tetszik, nyugodtan írjon ímélt, vagy kommentet, segítek az elkészítésben.

Íme néhány ötlet:

Ehhez a fülbevalóhoz talpas szerelőpálcára van szükségünk, valamint fülbevaló alapra. A pálcára fűzzük a gyöngyöket, majd méretre vágjuk,kúpos fogóval hurkot hajlítunk rá és a füli alapra akasztjuk.

Ehhez karika alap és fülbevaló alapra lesz szükség.

Két sor memóriadrótra fűztem pirosat és zöldet, közéjük gyöngyfűződróttal fűztem fehér gyöngyöket.

Többsoros memóriadrót alapon áttetsző és színes gyöngyök.

Süthető gyurma és fülbevaló alap -  a technikát egy későbbi bejegyzésben mutatom be.

Süthető gyurma sablonnal mintázva.

Ez kicsit extrém a nagy gyurma gyöngyök miatt. Az alap memória drót.
A két szélső szintén memória dróton van, a középső sodronyra fűzött. A bal oldali három sorát szerelőkarika, a jobb oldaliét pedig  távtartó kapcsolja össze. A középső kétsorosan készült.
Íme egy szalagos verzió, ahol a szalag közé fűzzük fel a gyöngyöket, végül masnival zárjuk.


Néhány filccsíkból és gyöngyből is érdekes kokárda fűzhető. De az is mutatós, ha csak csigába csavarjuk és ragasztóval rögzítjük.

Gyöngyfűzőtű és bőrvarrócérna segítségével a csíkokat összefogva felvarrom a gyöngyöket

A csíkok maradékát külön-külön szorosan csigába tekerem, majd varrással rögzítem.

A végére zárásként még varratam gyöngyöket, és cérnát egy stopperrel zártam, de lemerült a gépem, azt már nem tudtam fotózni. hamarosan csatolom. A hátuljára kitűzőalap került.
Remélem, sikerült pár ötlettel szolgálnom, és az idei kokárdátok nem fog elveszni, mert érdemes lesz megjegyezni, hová is raktuk, talán még az ékszertartó ládikákba is bekerülhet! :) 


Ui: Íme a végeredmény: 


És persze a másik kép, amivel adós maradtam: Csigavonalban feltekert filc csíkok.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY