Áramszünet után, szülinap előtt (és után :) )

Végre újra van internet! Sajnos több, mint 75 órán át áram - így fűtés  - nélkül maradtunk a hosszú hétvégén, volt idő ötletelni, csak lejegyezni nem - mármint így elektronikus formában. Hétfőn végre rendeződött a helyzet, és egyben kezdődött a tavaszi nagytakarítás, illetve a felgyülemlett mosnivaló  "eltakarítása". Az a helyzet, hogy a gyerkőcök jobban viselték az áramszünetet, mint én, bár nekik nem kellett azon gondolkodni, hogyan emeljék 16 fok fölé a házban lévő hőmérsékletet. Nekik leginkább Elmo hiányzott. :)

A következő pár napban igyekszem több bejegyzést közölni, mert elég rég volt már friss tartalom. Holnap lesz Csinszka születésnapja, így még pár apróbb ajándéktárgy készítése is hátravan, a torta mellett persze. Tehát nálunk most a torta-téma aktuális, így egy bejegyzést is minimum megérdemel. :) Csütörtökön volt a férjem szülinapja, szerencsére a vihar jól időzített, és az áram csak akkor ment el, mikor a tortalap már kisült. :) Meghitt, gyertyafényes vacsorával ünnepeltünk - nem is volt más választásunk. :)

A tortához mindig ugyanazt a tésztát sütöm. Annak idején a Vacsoracsatában készítette el Barabás Éva, igaz, ő sütinek eperöntettel, de tortának is megállja a helyét. Nekem 26 cm átmérőjű tortaformám van, abban szép magasra jön fel. Az eredeti - Barabás Éva-féle  - recepten kicsit módosítottam. Csokoládés tészta az alap, és a krém/hab adja a változatosságot. Elkészítettem már csoki-, kókusz-, eper-, gesztenye-, citromtortának is, mindegyiknek nagy sikere volt.

Hozzávalók:

  • 16 dkg étcsoki (magas kakaótartalmú, én többnyire közepeset használok, a Lidl-ben kapható FinCarrét, de csináltam már csokinyusziból is, igaz, nem volt olyan igazi csokis, de elfogyott)
  • 16 dkg cukor
  • 16 dkg vaj (én általában Rama margarint használok) + a forma kikenéséhez valamennyi
  • 1 csomag vaníliás cukor (Dr.Oetker Bourbon a legjobb)
  • 10 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 5 tojás
  • 1 csipet só
Elkészítés: Gőz fölött felolvasztom a csokit és a margarint. Itt szoktam hozzárakni a cukrot és vaníliás cukrot is, hogy kicsit összeolvadjon. Megvárom, míg hűl, nehogy összekapja a tojást. Ezután a tojásokat szétválasztom. A fehérjéket egy csipet sóval habbá verem. A sárgákat beleteszem a csokis masszába, és 10 percig kézi mixerrel magas fokozaton keverem, míg kissé ki nem világosodik. A csokis masszába ezután szoktam - szintén kézi mixerrel - belekeverni a lisztet a sütőporral, és a tojáshab 1/3 részét. Ezután óvatosan beleforgatom a maradék tojáshabot. A tortaformát kikenem margarinnal, eligazgatom benne a masszát, és előmelegített sütőben 150 - 170  Celsius fokon 45-50 percig, tűpróbáig sütöm.

Tipp a krémekhez:

Általában tejszínt, vagy Hulala, Meggele, Oké cukrászhab alapot használok. A habalap tartósabb, viszont a tejszín finomabb. A tortalapot általában olyan ízű lekvárral kenem meg, amilyen joghurttal a habot ízesítem. Többnyire a Lidl-ben kapható Maribel lekvárokat használom.
  • Joghurtos-tejszínes hab: 2 doboz bármilyen ízesítésű gyümölcsös joghurtot habverővel alaposan - az utasítás szerint - elkeverünk instant zselatinnal, majd 2 dl keményre felvert tejszínhabbal összeforgatjuk
  • Csokis hab: Gőz fölött megolvasztok 15 dkg étcsokoládét, majd - már közvetlenül a láng felett - hozzáadok folyamatos keverés mellett 4 dl tejszínt, felforralom. Ezután alaposan lehűtöm, majd felverem, és ez kerül a torta tetejére.
Tipp a díszítéshez:

Ha a tortából egy kis részt levágunk, abból sütiszaggatókkal formákat szúrhatunk, amivel díszíthetünk. A gyümölcsös tortákhoz használhatjuk a Haribo gumicukrait, amikből sok gyümölcsformájú is van.

Tiramisu torta a tesómnak, kedvence Jack Skellington. Olvasztott csokiból került rá a minta

Barbie torta - csokival bevonva (nem igazi Barbie baba van benne - sajnáltam összecsokizni)

Hello Kitty joghurt-torta 

Tengerpart torta, tengergyümölcsi bonbonnal díszítve

A tésztából kiszúrt formákkal díszített tejszínes gesztenyetorta

Erdeigyümölcsös torta gumicukor gyümölccsel díszítve
A mai tortáról hamarosan teszek majd fel képet!

Szép napot mindenkinek! :)

No, itt a kép az elkészült műröl:

Sajnos, gyertyát elfelejtettünk venni, így egy táblát készítettem, amely elé egy szalaggal bevont teamécses került.

Epres joghurt torta 

Ennél a tortánál Hulala habot használtam. Kb. fél litert felvertem, majd felét átraktam egy másik tálba, és tovább kevertem 3 dl epres joghurttal.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY