Sajttorta variációk

Mostanában általánosságban ritkábbak a bejegyzések, mint pár éve, receptes meg különösen régen volt. De a mostani sütésem tapasztalatait kénytelen vagyok "megörökíteni", ha másért nem, hát a saját okulásomra.



Nagy kedvencünk a sajttorta, karamelles erdeigyümölcs-öntettel. Nincs bevált receptem, mindig keresgélek, és mindig Mautner Zsófi brüsszeli New York Csizkékjénél lyukadok ki. :) És persze nem követem a receptet... Az ott alapul szolgáló Speculoos-t nagyon szeretem, de nekem az a karácsonyi fahéjas-szegfűszeges ízvilág nem annyira ízlik a sajttorta kissé fanyar jellegéhez.

Amin változtattam: 
  • az alap 1 cs. zabkeksz (210 g) és annyi Lidl-ben kapható vajas keksz, amivel együtt 360g lesz a mennyiség, melyhez 125g olvasztott vajat adtam,
  • csak 500g mascarpone került bele,
  • összesen 3 db tojást használtam, teljes tojásokat raktam bele,
  • nem tettem bele citromhéjat, mert nem volt itthon bio citrom, valamint nem egészen fél citrom levét facsartam a krémhez,
  • most éppen elfelejtettem, de hozzá szoktam adni egy vaníliarúd kikapart belsejét is.

A fenti mennyiség egy tortához elegendő, én 26 cm-es formát használtam. A két tortához értelemszerűen kétszer ekkora mennyiség kell.
Ééés, ami miatt ez bejegyzést érdemel, az a vízfűrdő, ami - bár nem nagy dolog, de akkor is egy kínlódás - be tudom-e rakni, ki tudom-e venni kilöttyentés nélkül? Elég jól betekertem-e a formát? Stb...

Mivel az első tortánál úgy tűnik, nem csomagoltam elég gondosan, és beszivárgott valamennyi víz, a másodiknál úgy döntöttem, hogy én bevállalom vízfürdő nélkül. :D És nem bántam meg! Mindent ugyanúgy csináltam mindkét alkalommal, az egyetlen különbség a vízfürdő elhagyása volt. Bár még nem kóstoltuk a végeredményt, és mivel nem magunknak sütöttem, nem is fogjuk - de majd megkérdezem az illetékeseket - látványra úgy tűnik, annyira nincs jelentősége a vízfürdőnek. Sőt, anélkül sokkal szebb lett a teteje, pedig a sütési hőfok is egyezett mindkét esetben.
A második tortát talán kissé sokáig vertem, mert feljött, majd összeesett, azért nem annyira szép a széle, de az az igazság, hogy már letettem arról, hogy tökéletes legyen a külseje. :D

Vízfürdővel:






Vízfürdő nélkül: 


Egymás mellett a kettő:


Ha valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata, hogy miben is befolyásolja a az ízt, az állagot, stb. a vízfürdő, örülnék, ha hozzászólásban megosztaná. 

Jó sütögetést mindenkinek! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY