Képkeretből mackós óra és ékszertartó

Pontosabban fülbevaló tartó. :) Pár éve a Rossmannban vettem baba kézlenyomat készítőt, de nem sikerült elkészíteni, így megmaradt a keret, amibe a gipszet kellett volna ragasztani. Három ilyen készletem van, gondoltam, mindegyikből készítek valami jó dolgot. Az első készletből óra, illetve ékszertartó lett. Ez volt az eredeti keret:



Ez(ek) lett(ek) belőle:



Az ékszertartó magából a keretből készült. méretre vágott hurkapálcákkal belefeszítettem tüllt, és egy darabot egy dekor anyagból, amit régebben asztali futónak vettem, csak rövid lett. A tüll is maradék, ezért két darabból van középen összeillesztve.




A felesleges anyagot levágtam, a kis fém fogacskákkal, amik a keret hátulját tartották, alaposan beszorítottam a hurkapálcákat, majd jó alaposan bekentem hobbiragasztóval a pálcákat.


Mivel vannak súlyosabb üvegfülbevalóim is, még két hurkapálcát beszorítottam, így a tüll is stabilabb rajta. A ragasztót egy éjszakán át hagytam száradni.


Így végre van hely a bedugós, és az akasztós fülbevalóknak is. Mindegyik saját készítésű - a nyaklánccal együtt! :)

Az óra szalvétatechnikával készült. Leszedtem a kép kitámasztó részét, majd lealapoztam a lapot fehérrel, mert túl sötét lett volna a szalvétához, és nem látszottak rajta a mackók - főleg a fehérek nem. Miután a festék megszáradt, selyemfényű szalvétaragasztót vittem fel rá, majd óvatosan ráhelyeztem a szalvéta felületét is a ragasztóval, Olvastam olyat, hogy középről kellene kezdeni, de én többnyire megkezdem az egyik saroknál, ás átlós irányban haladok a másik sarok felé.
Kentem még rá egy réteg gélpasztát, amit még soha nem próbáltam, igazából nagy látszatja nincs is - mondjuk nagyon vékonyan kentem. A felületet talán jobban védi így.
Ezután a férjem átfúrta, hogy be tudjam csavarni az óraszerkezetet. Előbb a kép egyik sarkába akartam tenni, de akkor felakasztáskor a súly kibillenti és nem fog egyenesen állni az óra, így mégis középre került a szerkezet.
Viszont nem tetszettek rajta a mutatók, ezért gondoltam , átfestem őket, és egy-egy félgyönggyel jelzem a 3-6-9-12-es számok helyét. Az óra és percmutató elefántcsont színű lett (kissé foltos, mert már alig volt festékem), a másodperc mutató pedig arany festést kapott. Íme a végeredmény:


Remélem, sikerült ötleteket adnom egy kis kreatívkodáshoz! :) Gondoljuk újra, mit mire lehetne használni. Nálam már öt éve állnak a keretek, de mivel eleje nincs, így képet max ragasztani tudnék rá.
Igyekeztem egyértelműen leírni a készítés menetét, de szívesen válaszolok, ha kérdés merülne fel.

Szép napot mindenkinek!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY