Babakonyha I.

Újabb jó hosszú szünet. Ezúttal áram volt, csak energia nem - mármint részemről, bármit is csinálni. Beszedtünk egy vírust, ami szép lassan lefertőzött minket, és két hét orrfújást, köhögést, jó néhány átvirrasztott éjszakát okozott. Szóval ezért nem volt mostanság új bejegyzés.

A nagylányom nagyon szeret a játékkonyhájában főzőcskézni, de a merev műanyag ételek gyakran kigurulnak az apró edényekből. Ezért találtam ki, hogy filcből készítek néhány ételt a kis konyhába. Egyelőre répa, minitök, újhagyma, tükörtojás, valamint a nagy kedvenc, egy tábla csokoládé készült el filcből.



Nem rajzoltam elő semmit, csak a filceimet elővettem, és csináltam, ami eszembe jutott. Kézzel varrtam mindent, varrógéppel bizonyára kevesebb időbe került volna. Sablont nem készítettem, de próbáltam keresni párat, közben találtam egy remek oldalt, ahol rengeteg jó ötlet van:

http://www.apartmenttherapy.com/how-to-make-felt-food-our-giga-135005

Az öltésekhez pelenka- illetve gépöltést használtam, bőrvarrócérnával varrtam, hogy bírják a strapát a kis konyhában.

  • A tojás két amőbaforma fehér filcdarab összevarrásával (pelenkaöltés) készült, kis vattás tömést kapott, majd egy pufibbra tömött sárga korongot varrtam rá.
  • A répa egy nyújtott háromszög.
  • Az újhagyma fehér téglalap, melynek alját fércöltéssel összehúztam, majd rácsomóztam pár rojtot gyökérnek, de azok sajnos már leoldódtak.
  • A csoki két téglalap pelenkaöltéssel varrva, az kockás osztások között láncöltéssel. A vattás tömésbe csempésztem egy kis szegfűszeget és fahéjat, így az illata is édes :)
  • A tök sárga filckörből készült, oldalán gépöltéssel varrott csíkokkal. 


Remélem, hamarosan lesz időm bővíteni a kis kamra tartalmát, majd arról bővebben írok, ezért is tettem a cím után az egyest, folytatása következik. :) Várom az ötleteket, mit lehetne elkészíteni! Szívesen veszek minden hozzászólást. :)

Szép napot mindenkinek!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY