Hűsítő sütik

Mivel sokáig nem írtam, ezúttal két bejegyzést is írok ma, a gyerekek alszanak, időm meg mint a tenger... :) A téma egészen más, mint az előzőek. Ezúttal két sütiről lesz szó, az egyik citromos piskótatekercs, a másik pedig egy mentás-eperszósszal tálalt csokis muffin. A hirtelen jött meleg napokban jól esik a hűs krém és öntet a süti mellé, ezért gondoltam, hogy megosztom ezeket a recepteket. Végül is a sütés-főzés is kreatív tevékenység! :)

A lépéseket nem fotóztam, csak a kész művet. Így marad mellé szimplán a recept. Majd legközelebb fotózok is! Cserkész becsszó! :)


Citromos piskótatekercs:

12 dkg cukor
12 dkg liszt
6 tojás
1 csomag sütőpor
1 csipet só
1 citrom
Vaníliás Aranka habpor
3 dl tej


A tojásokat válasszuk ketté, majd a sárgákat a cukorral keverjük habosra, reszeljük bele egy fél citrom héját. A sütőporral elkevert lisztet szitáljuk a tojásos masszába. A fehérjéket verjük kemény habbá, és óvatosan forgassuk bele a lisztes tojássárgás habba. Egy sütőformát béleljünk ki sütőpapírral, és öntsük rá a masszát. Előmelegített sütőben süsük aranysárgára. Ha megsült, hagyjuk pár percig a sütőben. Ezután óvatosan húzzuk le róla a sütőpapírt, majd tegyük egy hideg, nedves konyharuhára, és tekerjük fel, de lassan, nehogy összetörjön a tészta. Így kellett volna hagyni kihűlni, de mi nem vártuk ki, mikor már nem volt forró, középen kettévágtam, az egyik részét eperlekvárral kentem meg, a másikat citromhabbal. A citromhabhoz felvertem az Aranka krémport, belereszeltem a másik citrom másik felének héját, és pár csepp citromlevet is adtam hozzá (nem kapta össze). Ezután a piskótába töltöttem.







Mivel a népesség nem bírta kivárni, hogy a piskóta kihűljön, ezért a habot a még meleg tésztába töltöttem, amitől nem lett túl gusztusos, de az íze így is jó volt. :)

Csokis muffin mentás-eperszósszal:

A szósz:
Apukám hozott egy nagy zacskó szamócát, a gyerkőcök nem bírták mindent megenni, de mivel picit már törött volt, nem akartam tárolni, ezért készült a mentás szósz belőle. Előbb azt írom le, mivel nem mértem, pontos mennyiséget nem tudok írni. De nagyjából 30 dkg eper volt, amit megmostam, feldaraboltam, majd 1 csapott evőkanál cukorral feltettem főni. 1-2 percig főztem, majd hozzáadtam 5 apróra vágott mentalevelet. Ezzel el is készült, mikor kihűlt, betettem a hűtőbe.

A muffin:

Hozzávalók:

  • 20 dkg liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 10 dkg cukor
  • 5 dkg kakaópor (cukrozatlan)
  • 10 dkg apróra vágott étcsoki vagy csokipasztilla
  • 2 tojás
  • 12,5 dkg margarin
  • kevés olaj a forma kikenéséhez
A tojást összekeverem a cukorral, majd hozzáadom az olvasztott (de nem forró!) margarint, a kakaóval és sütőporral elkevert lisztet, végül a csokidarabokat. A masszát elosztom az előzőleg olajjal kikent muffin formába, és 180 fokon 15-20 perc alatt készre sütöm. Alsó-felső sütést szoktam használni.

A sütit a mentaszósszal és tejszínhabbal (2 dl tejszín 1 cs bourboun vaníliás cukorral felverve) tálaltam:


Jó étvágyat! :)





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY