Torta - cserkész becsszó, hogy ezután visszatérek a gyöngyfűzéshez! :)

A hét végén újabb torta készült, és kipróbáltam egy új díszítési módot, ami nagyon egyszerű, nagyon finom, és még mutatós is! Már többször próbáltam csokifigurákat készíteni, de eddig nem jött össze soha a kívánt forma, vagy nem tudtam felszedni a felületről, amire öntöttem. Vagy rajtamaradt az olaj, margarin, és csúnya volt. De ezúttal jók lettek!



A torta a már megszokott tésztával és étcsokis tejszínhabbal készült, a tetejére csokimáz került, melyet még melegen megszórtam csokipasztillával.
Két marék étcsoki pasztillához kb. egy púpos teáskanálnyi margarint adtam, majd gőz fölött megolvasztottam (és ott is hagytam, míg dolgoztam vele). Ezután egy steril injekciós fecskendővel felszívunk a kapott olvadt csokiból, kicsit megnyomjuk a fecskendőt, hogy a levegő távozzon, és egy egyenes felületre (tepsi, vágódeszka) helyezett sütőpapírra mintát rajzolunk.
Én nagyon egyszerű formákat próbáltam rácsozni, a végére már elég jól ment! :) De legközelebb előrajzolom majd a papírra, és megpróbálok azonos formákat készíteni.



Mikor elkészültem, hűtőbe raktam az egészet, és mire a torta elkészült, simán lejött a papírról még a legvékonyabb dísz is - viszont elég törékenyek lettek a vékonyabbak, óvatosan kellett felhelyezni, de egész pofás lett a végeredmény. :) Élőben jobban mutatott, a kép nagyon kiadja a szabálytalanságokat...



Azért van még mit gyakorolni! :)

Sok sikert a próbálkozáshoz!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY