A memóriadrót

Vissza a kezdetekhez... végül is ékszerkészítős blogot akartam írni, csak közbejött ez-az... Viszont most jöjjön egy bejegyzés a sokoldalúan használható memória drótról. Ez egy rugó szerű képződmény, leginkább a szerkezethez tudnám hasonlítani, amit Ace Ventura a kolostor lépcsőjéről "leléptet".
Mondjuk nem árt, ha nem ennyi karikára fűzünk, mert egyrészt sok ideig tartana, másrészt nem tudnánk felemelni a karunkat. :) A boltokban általában 3, 5, 7 illetve 10 sorosat találhatunk. A leghosszabb, amit eddig csináltam, 15 sorból állt. Állítólag több színben is kapható, de én eddig csak ezüst színűvel találkoztam. Nem szükséges rá kapocs, és a legalapabb gyöngyből is jól mutat, akár egyszínű, akár színes. Szimmetriára, rendszerre sem kell törekednünk, mert mind a szabályos sorrend, mind a formák és/vagy színek véletlenszerű elhelyezése mutatós ékszert eredményez. Ez nekem kimondottan hasznos, mert jellemző, hogy szabályos, számolgatós mintát nem vagyok képes elkészíteni, vagy ha mégis, akkor legalább annyi időt töltök a visszabontással, mint a fűzéssel, hogy javítsam a hibákat. Ez van. :( 
Többféle átmérőjű drót van, nekem most épp 6,5 cm az átmérője. Ez kicsinek tűnhet, de jól igazodik a csuklómérethez, tapasztalatom szerint jobb a kisebb, mert úgyis igazodik a szélesebb csuklóhoz is, viszont a vékony csuklóról sem esik le. Egyébként én még nem találtam helyet, ahol választani lehetett volna a méretek között, csak egyféle volt mindig és ugyanabból a boltból is az idők során, mióta használom, különböző átmérőjű alapokat kaptam. 

Néhány kép memóriadrótból készített ékszerekről:

Memóriadrótra makraméztam, és középre egy üveggyöngyöt raktam

Három sor (nem egyben, különálló sorok), melyeket távtartó kapcsol össze.

Kilenc soros karkötő, vegyes formájú és méretű rózsaszín gyöngyökből

2mm-es kásagyöngyök kétféle bronz és zöld színben, bagoly formájú fémgyöngyökkel, 13  soros

A memóriadróttal való munkához fogóra lesz szükségünk, hogy a drót végeit vissza tudjuk hajtani, hogy ne csússzanak le róla a gyöngyök.


Ha nincs kúpos fogónk, megfelel a sima harapó fogó is, csak azzal nekem még soha nem sikerült szépen visszahajlítani a drótot. 
Szükségünk lehet még oldalvágóra, vagy harapófogóra is, ha el szeretnénk vágni a drótot. Mindig óvatosan vágjuk, nehogy a felpattanó drótvég megsebezzen. Fűzés közben is legyünk óvatosak, nehogy felsebezze az ujjunkat a vágott drótvég. Esetleg megcsiszolhatjuk picit.


A képen látható a drót végére kúpos fogóval hajlított hurok. A másik végéről kezdhetjük a fűzést. Általában átmegy a drót a gyöngyökön, de ha mégsem tudjuk simán keresztülhúzni, akkor ne erőltessük. Egyrészt lehet, hogy sikerül, de megreped a gyöngy, és később eltörhet. Másrészt előfordul, hogy valameddig sikerül felfűznünk a szűk gyöngyöt, de egy ponton megakad, és utána se előre, se hátra, kénytelenek leszünk addig feszegetni, amíg le nem törik, de akkor szanaszét pattan, és még a drótunk is sérülhet.


Megvannak a gyöngyök és a drót, meghajlítottuk a drót végét, kezdhetjük a fűzést. Én kétféle bronz színű gyöngyöt kombináltam sötétzölddel, hogy "erdőszerű" hatást érjek el - remélem, sikerült. Hozzá válogattam bagoly formájú fém közteseket és pandora (nagy átmérőjű lyuk van rajta) gyöngyöket. Véletlenszerűen fűztem fel a gyöngyöket, a fém gyöngyöket viszont igyekeztem egyenletesen elosztani.


A fűzés végeztével a drót másik végére is hurkot hajlítunk, és már viselhetjük is a kész karkötőt! :)

Kellemes időtöltést mindenkinek!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY