Sohaelnemolvadós

Mi is lehetne nyáribb, mint a fagyi? Kezdek belejönni a horgolásba, de be kell valljam, képtelen vagyok teljesen minta alapján horgolni, előbb-utóbb szó szerint elveszítem a fonalat, vagy legalábbis elveszek a szemek számolgatása között...De így garantáltan egyedi lesz, amit készítek. Éppen ezért a megosztott minták nem feltétlenül úgy fognak kinézni, mint az enyém, de ha sikerül, odaírom, hol és mit változtattam az elkészítés során.

A mintákat próbáltam magyar oldalakon keresni, de sokszor a külföldire irányított, és a Google translate annyira nincs tisztában a horgolásos rövidítésekkel, hogy a lényeg angol maradt, de így is követhető a minta. Ami nekem kicsit nehéz, az a befejezés, hogy normálisan nézzen ki a tölcsér csúcsa, vagy a fagyi teteje, az egyelőre még nem sikerül kellően szépre, így inkább olyan mintát kerestem, ahol össze kell varrni a tölcsért és a gombócot. Az egyik használt minta nem olyan volt, de visszabontottam, és külön horgoltam.

Az első minta, amit elkészítettem, ez volt (a képen a sárga gombócos fagyi): 


A blogon szuper és jól követhető leírások vannak, ez sikerült is, szerintem olyan, mint a képen, csak picit nagy lett kulcstartónak, de így legalább könnyen megtalálható a kulcs! :D 


Sajnos, lemérni nem tudom, mert tombola felajánlás volt, így már nincs nálam. Amin változtatnék: Nagyon szabályos a fodros szél, azt kicsit "lecseppenősebbre" alakítanám. :) De így is cuki lett! LIDL-ben volt néhány hónapja háromféle fonal egy csomagban, mini gombolyagok, azokból készült, 3-as tűvel. A Catania fonal hasonló, amit a Kiselefántban szoktam beszerezni. 

A rózsaszín minta mérete pont kulcstartónyi, kb. 8 cm. Szintén két részből készült, viszont a széle saját ízlésre lett ilyen szabálytalanul "csipkézett". A minta forrása egy - szerintem - spanyol oldal, de angolul is fenn van a minta, így ha az angol rövidítésekre rákeresünk, akkor könnyen elkészíthető. Én általában a Youtube-on szoktam, mivel nem vagyok régi motoros a horgolásban, a videó jól jön, hogy pontosan azt csináljam, amit kell. :)  A minta forrása: http://biribis.blogspot.com/2012/04/ice-cream-pattern.html  Én úgy gondoltam, "fagyisabb" lenne, ha a szélén szabálytalan hullámok lennének, ezért a kevéske virághorgolós tapasztalataimat bevetve itt-ott rövidpálcákat, egyráhajtásos pálcákat horgoltam a szemekbe (1-2 pálcát szemenként), néhol pedig csak kúszószemet használtam.



Találtam egy olyan mintát is, ahol egyben horgolták a tölcsért a gombóccal. Belevágtam, de végül az előzőek tapasztalatai alapján két részletben fejeztem be, és varrással kapcsoltam össze, mert sehogy sem akart normálisan összejönni a dolog. Itt ír egy láthatatlan kúszószem technikáról, amit nem nagyon tudtam feldolgozni, mondjuk nem is nagyon keresgéltem, mert úgy gondoltam, elég jók az előzőek, minek kínlódjak még egy félével. Ennek a széle nekem teljesen egyenes lett, ami nem is igazán tetszik, bár a minta végén írja, hogy az ujjainkkal segíthetünk a szél kialakításában, én - igaz a leírást sem követtem - nem nagyon bírtam úgy elrendezni, ahogyan szerettem volna. Íme a minta:

http://littleyarntales.tumblr.com/post/139421570239/crochet-ice-cream-pattern

És a végeredmény:

Szóval a második variáció tetszik a leginkább, de lehet, hogy ha újabb fagyit készítek, akkor más mintát fogok kipróbálni, sose tudni... :)

Végül pedig egy kicsit más téma... Idén nyáron sláger a kaktusz, a Pepco is teli volt kaktuszos cuccokkal, gondoltam, horgolok egyet. Találtam hozzá egy Youtube videót itt. A kaktusz maga viszonylag könnyen ment, de a cserepet nem sikerült kivitelezni. Talán ha kitartóbb vagyok, akkor összejön, de pont mennem kellett valami miatt az Ildesignba, ott pedig megláttam méretben megfelelő minicserepet, így nem is próbálkoztam a horgolással tovább. A cserépbe hungarocell darabot ragasztottam, ráültettem a kitömött kaktuszt, körberagasztottam izlandi zuzmóval. Találtam méretben hozzá illő gombot is, így azt varrtam rá virág gyanánt. Egyébként is dísztárgynak szántam, nem kulcstartónak, szóval így stabilan meg is áll a komódon.




Mindegyik viszonylag egyszerűen elkészíthető minta, annyira sok időbe sem telik meghorgolni őket, bátorítok mindenkit, hogy próbálja meg! Előbb-utóbb, így-vagy úgy biztos sikerül - valahogy! :) ;) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY