Mömax - másképpen

Még valamikor a nyáron mentünk el a debreceni Mömax üzletbe, ahol jó áron sikerült vásárolni egy fából készült evőeszköz tartót és egy fehér 4in1 műanyag képkeretet. Már ott a helyszínen tudtam, hogy át lesznek alakítva, csak még nem tudtam, hogyan. Előtte nem sokkal voltam a Cadence egyik tanfolymán, ahol új termékekkel találkoztam, ezeket akartam mindenképp felhasználni.

Az eredeti állapot:




Sajnos, fázisfotók nem készültek, de mivel nem volt túl bonyolult elkészíteni, így nem is nagyon van szükség rájuk.

A képkeret volt az egyszerűbb feladat. Hobbiboltban kapható betonpasztával kentem le a teljes felületet durva sörtéjű ecsettel és spatulával. Az egyik sarokhoz műanyag sablont illesztettem, ezzel jött létre méhsejt hatású minta.

A frissen felkent pasztába az egyik saroknál illetve a keret közepénél üvegkavicsokat nyomtam, amik a paszta száradásával felragadtak a keretre.




A pasztát nem találtam elég betonhatásúnak, azért vettem hozzá fekete és fehér mázat, amit direkte a kő- és betonpaszták természetesebb hatásának elérésére fejlesztettek ki. Szivacsecsettel vittem fel foltokban a felületre, így sikerült "betonosabbá" tenni a felületet. Végül - mivel a gyerekek képeit akartam belerakni, ezért rákerült egy darab rafia-masni egy-egy dobókockával a végén, hogy kicsit oldja a beton keménységét, játékosabbá, melegebbé téve az összhatást.A végeredmény ilyen lett:


 Az evőeszköz tartóból ékszertartó lett. Ez esetben Distress paszta került szivacsecsettel szinte a teljes felületre. Egyszerűen használható, gyorsan szárad, a rétegek egymásra festésével érdekes színátmeneteket érhetünk el, ez adja az antikolt hatást.

Első lépésként a tároló "fenekét" lefestettem törtfehér Very Chalky festékkel.

A festék száradása után az összes többi részre szivacsecset segítségével felvittem a Distress pasztát, foltokban több rétegben. Az időközben megszáradt törtfehér felületre is kentem distress pasztát, vékonyan, ezzel öregítve a felületet. Egy teknősbékás fogantyú még az előző lakásunkból hozott emlék, erre kerülnek a hosszú rekeszben a nyakláncok.




Kreatív boltban kapható fém dísz a sarkokra, oldalakra. Én az Ildesignban vásároltam a felhasznált holmikat. Ragasztás helyett apró csavarokkal rögzítettem.

A férjem egy farúdból vágott egy darabot, amit felcsavarozott az egyik rekeszbe. Erre mennek majd a karkötők.


A két rövidebb rekeszbe egy-egy ékszerlánc van kifeszítve, amire a fülbevalók kaszthatóak.



A legkisebb rekeszbe pedig egy textillel bevont hungarocell lap került. Ide dugdoshatóak a bedugós fülbevalók.


Végül egy kép, használat közben :

Ez persze nem az összes ékszer, de mostanában leggyakrabban ezeket használom. Nekem nagyon tetszik a végeredmény, olyan kellően vintage-os lett. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY