Fából vaskarika

A szerencsi várban voltunk egy görögkatolikus rendezvényen, ahol egy kovács készített mindenféle szépségeket ott helyben. Tőle vásároltunk egy szív formájú medált.

Azonban nem volt semmi egyéb kiegészítőm, amihez passzolt volna. Sokat gondolkodtam, hogy mi illene hozzá. Aztán eszembe jutott, hogy van Pentart vaspasztám. Tudtam, hogy ezt fogom használni, a kérdés már csak az volt, hogy hogyan?

Még régebben szerettem volna egy fa karkötőt rizspapírral bevonni, sajnos, sikertelenül. Ezt vettem most elő, amit tudtam, lecsiszoltam, majd sima akrilfestékkel feketére festettem a teljes felületet.


Közben gondolkodtam, miből kellene fülbevalót csinálni... Végül két db szív formájú fagomb lett a befutó. Mivel sötétlilák voltak, itt nem festettem a felületet, hanem azonnal rákentem a vaspasztát, a gomblyukakat igyekeztem elfedni. Előbb ecsetet használtam, de nem tetszett a mintázata, ezért végül festőkéssel kentem, de akár sima spatulát is használhattam volna. 
A karkötőre is - a festék teljes száradása után - festőkéssel vittem fel a pasztát.




A vaspaszta teljes száradása után (néhány óra) a felület egyenetlenségeit szintén Pantart bronz színű bitumenes antikoló pasztával emeltem ki mind a karkötőn, mind a fülbevalón. Az ujjam hegyével finoman átsimítottam a domború részeket.

Végül a fülbevalókat már csak fel kellett valahogy varázsolnom az akasztóra. Erre a célra apró, menetes akasztókat (csavar használtam, így kerültek rá a fülbevaló alapra. Mivel ilyen menetes akasztóm csak ezüst színben volt, így ezüst szereléket kapott.

Szóval így lett fából vaskarika vaskarkötő. :)



Ha tetszenek a kreálmányaim, kövess a Facebookon!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY