Hiányos kockakirakóból süti a babakonyhába

Van egy dinós kockakirakónk, aminek több, mint fele elveszett. A meglévőket sajnáltam kidobni, egy darabig rakosgattam, aztán eszembe jutott, hogy valahogy hasznosítani kellene. Készítettem már néhány ételt filcből a kis konyhába, ezért arra gondoltam, remek sütikocka lenne belőlük. Mivel lassan - és nem túl szépen - varrok, a ragasztás mellett döntöttem. Így hamar elkészültem, és - még ha nem is a legpontosabbak az illesztések - olyan élethű lett, hogy az egyik kétévesem meg is akarta enni. :)


A munkához filc anyagot, kétoldalas ragasztót, sablont a krém-díszhez, cérnát, gyöngyöt (elhagyható), pillanatragasztót, "alapot" - amire a filc kerül (ez esetben kockakirakó, de helyette akár jó erős doboz is lehet) használtam fel.


A krémdíszhez használt sablon (és további jó ötletek) innen letölthető:

http://www.deviantart.com/morelikethis/272467372

Előbb a kocka oldalait körberajzoltam a filcen, majd 4 kockát egyben vágtam ki, sorban, egyet pedig külön. Ez lesz az alja.


Sajnos az egyik fázis kimaradt a fotózásból. :( A kockát bevontam kétoldalas ragaccsal, majd ráragasztottam az oldalára a csíkot, az aljára pedig az egy különálló kockát. 

Ezután a kinyomtatott sablont kivágtam, a rózsaszín filcen körülrajzoltam, majd kivágtam, fércöltéssel végigöltöttem a csúcsokon, majd összehúztam. Nem lett a legszebb, de a habzsákos sem szokott sokkal jobban sikerülni. :)

 

A süti tetejére egy sötétebb barna filcből "csokimázat" készítettem. A kockát körberajzoltam, majd jó nagy ráhagyással hullámosan, cseppszerűen vágtam ki az anyagot, és tetejét kétoldalas, oldalait pedig pillanatragasztóval rögzítettem.


Végül pillanatragasztóval a tetejére ragasztottam a "habot" :), és egy szem gyöngyöt (elhagyható, nehogy a gyerek szájában kössön ki). 



Remélem, kedvet csináltam az elkészítéshez! Nagyon szeretek filccel dolgozni, és a gyerekek is mindig örömmel fogadják az újabb játék ételeket. Még a fiam is szívesen főzőcskézik a kis konyhában. 

Egy ötlet: ha dobozból készül a süti, vagy esetleg varrva puha töltettel, akkor a belsejében fűszerek (fahéj, szegfűszeg, ánizs)elhelyezésével még az illata is édes lehet. Az bejegyzés elején lévő képen látszik egy filcből készült csoki, abba szegfűszeget is varrtam, és remek illata van. :)

Szép napot mindenkinek! :)








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY