Porcelánvirág

Amikor elkezdtem "kreatívkodni", az első kihívás a gyöngyfűzés megtanulása volt. Akkor még csak sima kása ill. szalma gyöngy volt, esetleg tekla, amiket be tudtam szerezni, drótra és cérnára fűztem. Azóta eltelt pár év, fejlődött az eszköztáram, ma már többféle mintát is sikerül összehozni. Csinszka hamarosan elsőáldozó lesz, már készül a ruhája, amihez szeretnék valamilyen kézzel készült medált, ami egyszerű, de mutatós, így egy régebbi mintát vettem elő. Egyelőre még nincs kész a ruha, így a medál sem, de a tervezgetést már elkezdtem. :) 

Az ötlet nem az enyém, PORCELÁNVIRÁG címszó alatt nagyon sok találat van. Mikor először fűztem, 5-6 éve, még sima horgászdamilom volt, gyöngyfűző tű nélkül kínlódtam át a damilt a lyukakon, nem is tudom, hogy sikerült megcsinálni...
Első alkalommal sok-sok visszabontás után sikerült megfűzni az egyébként egyszerű mintát. Nagyon mutatós, és ha csak a középső elemét készítjük el 8 vagy 6 szem gyöngyből, az is nagyon szépen mutat.


Ez volt az első próbálkozás, a damil vastagsága is látható talán a képen:



Tehát ezt a mintát vettem elő. Jó, ha van kéznél vékony - én 0,15-öst használtam - damilunk és gyöngyfűzőtűnk. Így egy hangyányit egyszerűbb volt a szálak többszöri átvezetése a csiszolt gyöngyökön is. A fenti link írja az anyagszükségletet, ezért ebbe nem mennék bele. -amire figyeljünk, az a gyöngyök minősége. A kék medálnál látszik, hogy nem japán gyöngyöt használtam, a szemek nem pontosan egyformák, így a minta sem annyira szabályos. A rózsaszínnél miyuki  és cseh csiszolt gyöngyökkel díszítettem, az egyforma szemeknek köszönhetően a minta sokkal szabályosabb lett.



Ezt a mintát felhasználva a gyöngyök színét, méretét, a felfűzött mennyiséget változtatva nagyon sok variációt készíthetünk. Talán bonyolultnak tűnik, de tényleg nem nehéz megfűzni, én bátorítok mindenkit, hogy próbálja meg. A Monper gyöngyösboltban a szivárvány minden színében találhatunk gyöngyöket, valamint az egyéb szükséges kellékeket is beszerezhetjük. Nemcsak medált, de továbbgondolva akár karkötőt is készíthetünk belőle. Csak a fantáziánk szab határt! :) Elővettem néhány régebbi munkám képét, mindegyik alapja ez a minta. Kellemes fűzőcskézést mindenkinek! :)






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY